Category: Hotel ***

Location: Cabras

BOOK NOW >>
Back >>
The Hotel Villa Canu

is located in Cabras, a typical small fishing town on the coast of the Gulf of Oristano (West Sardinia), near the lagoon and the Sinai Peninsula that with coastline of quartz, ponds flamingos, Phoenician-Roman ruins of Tharros, the natural oasis of Seu, the nuraghes, its typical local dishes, is a “treasure chest” of the richest values ​​and passions of Sardinia.

Hotel Villa Canu is a 3-star hotel settled in a typical house campidanese 1886, renovated ad hoc using all local materials, such as sandstone and basalt.

Real Charming Hotel is furnished with solid wood furniture and fabrics of linen and cotton, typical Sardinian.

The central structure still has three bedrooms with ceiling in barrel, characteristic of the area, and some doors chestnut risalanti precisely to 1886.

The hotel consists of 23 rooms, 18 of which have direct access to the garden patio.

Each room is air conditioned and is equipped with a toilet, satellite TV, telephone, air conditioning, minibar, safe.

Hotel Villa Canu is offers its guests also a free WiFi and a relaxing and pleasant pool.

In addition, the tranquility of the place you can spend a relaxing holiday, away from the busy city and in a cozy, elegant, friendly and familiar.

Guests of our hotel will be able to taste the flavors of the territory in one of the most renowned restaurants in the province: The Fireplace.
The Fireplace Restaurant specializes in seafood and offers a variety of traditional dishes of local gastronomic marinara.

Si trova a Cabras, una caratteristica cittadina sulla costa del Golfo di Oristano (Ovest Sardegna), nei pressi dell’omonima laguna e della penisola del Sinis che con le coste di quarzo, gli stagni i fenicotteri, le rovine Fenicio-Romane di Tharros, l’oasi naturalistica di Seu, i nuraghi, le tradizioni gastronomiche tipiche, costituisce uno “scrigno” tra i più ricchi di valori e di passioni della Sardegna.

L’Hotel Villa Canu è un albergo a 3 stelle insediato in un’antica e tipica casa padronale campidanese del 1886,ristrutturata ad hoc sfruttando tutti i materiali del luogo,come l’arenaria e il basalto.

Vero e proprio Hotel di Charme è arredato con mobili in massello e tessuti di lino e cotone,tipici sardi.

La struttura centrale conserva ancora tre camere col il soffitto in canna,caratteristica della zona, e alcune porte di castagno risalanti appunto al 1886.

L’albergo è composto da 23 camere,18 delle quali hanno accesso diretto al patio-giardino.

Ciascuna camera è climatizzata ed è dotata di servizi igienici, TV Sat, telefono, aria condizionata regolabile, frigobar,cassaforte.

L’Hotel Villa Canu è offre ai suoi ospiti inoltre una connessione WiFi gratuita e una rilassante e piacevole piscina.

Inoltre la tranquillità del luogo consente di trascorrere una vacanza in tutto relax,lontano dal caos cittadino e in un ambiente accogliente,elegante,cortese e familiare.

Gli ospiti della nostra struttura avranno la possibilità di gustare i sapori tipici del territorio in uno dei ristoranti più rinomati della provincia: Il Caminetto.
Il Ristorante Il Caminetto è specializzato nella cucina di mare ed offre una varietà di piatti tipici della tradizione gastronomica marinara locale.